راحت تر مطالعه کنید اطلاعات محتوا
اطلاعات محتوا
تنظیمات صفحه
برند ها
تفاوت NPT و BSP 7

تفاوت NPT و BSP

تفاوت NPT و BSP

 

تفاوت NPT و BSP 1

لوله ها و اتصالات برای انتقال سیالات در زمینه هیدرولیک ، پنوماتیک ، ابزار دقیق و تجهیزات انتقال مورد استفاده قرار میگیرند. برای اتصال پیدا کردن لوله ها و تجهیزات به پورت های اتصال دارای رزوه نیاز می باشد.

به صورت کلی استاندارد نوع رزوه مورد استفاده در صنعت به دو صورت NPT  و یا BSP میباشد که در ادامه به معرفی این دو رزوه و تفاوت رزوه NPT و BSP می پردازیم.

استاندارد آمریکایی National Pipe Thread اتصالات (NPT)

 

تفاوت NPT و BSP 2

اتصالات NPT محبوب ترین اتصالات مورد استفاده برای سیستم های تحت فشار بالا هستند. این نوع رزوها دارای استاندارد های ANSI که ازانستیتیو استاندارد ملی آمریکا و ASMEجامعه آمریکایی مهندسین مکانیک هستند.

در این استاندارد زاویه بین دو رزوه یا برآمدگی ۶۰ درجه میباشد و نیازی به اورینگ جهت آبندی کردن نیست.

 

تفاوت NPT و BSP 3

اتصالات نری NPT  شیار های مخروطی دارند که دراتصال مادگی فرو می رود.قسمت نری اتصال باعث باز شدن قسمت مادگی شده وتا جایی که فشاربه حدی برسد که اتصال فشارداخلی رابتواند تحمل کند فرو می رود.

این مدل از رزوه های اتصال در

  • سیستم های پایپینگ
  • پمپ ها
  • کمپرسورها
  • تجهیزات متحرک ابزار دقیق

وکاربردهای بسیار زیاد دیگر را شامل می شود.

استاندارد اروپا-بریتانیا (BSP) British Standard Pipe :

BSP استاندارد رزوه کاری اروپایی بوده و در این استاندارد زاویه بین دو رزوه یا برآمدگی ۶۰ درجه میباشد و نیاز به اورینگ و یا تفلون جهت آبندی کردن میباشد. عمده مصرف این اتصالات در خطوط پنوماتیک و هیدرولیک بوده و با توجه در گیر نشدن دندانه های رزوه قابلیت باز و بسته شدن بیشتری نسبت به رزوه های NPT خواهد داشت. در این استاندارد دو مدل رزوه کاری وجود دارد .

رزوه استاندارد بریتانیا یا استاندارد BSPP :

استاندارد BSPP در رزوه‌ها که مخفف British Standard Pipe Parallel است، به طور مختصر استاندارد رزوه G نیز نامیده می‌شود. در این استاندارد، زاویه بین دو رزوه برابر با ۵۵ درجه است. رزوه‌ها در استاندارد BSPP به صورت موازی می باشند؛ بنابراین برای آب بندی به اورینگ و یا واشر مجزا نیاز می باشد.

اتصال رزوه BSPT

اتصال  BSPT شبیه  NPT است این استاندارد به اتصال R معروف است دراین استاندارد زاویه بین دورزوه یا برآمدگی ۵۵ درجه می باشند.

 

تفاوت NPT و BSP 4

اتصال رزوه BSPP

این استاندرد به اتصال G نیز معروف است و محبوب ترین اتصال مورد استفاده در بریتانیا اروپا آسیا استرلیا نیوزیلند و آفریقای جنوبی میباشد. این اتصال دارای شیارهای موازی است در نتیجه نیاز به اورینگ برای آبندی است این نوع اتصال از قسمت نری بلندتری برخورد دارند و از یک واشر مسی جهت آبندی استفاده می نمایند.

 

تفاوت NPT و BSP 5

انواع مخروطی از سیستم طبقه بندی BSP با ISO 7 نشان داده می شود.از انها معمولا به عنوان اتصالات متریک یاد می شود زیرا از آنها در سیستم متریک استفاده می شود  وابعاد آنها بر اساس اندازه گیری های متریک است.

 

تفاوت NPT و BSP 6

این مدل از رزوه های اتصال در

  • سیستم های پنوماتیک
  • سیستمهای هیدرولیک
  • تجهیزات متحرک که نیاز به باز و بسته شدن مکرر دارند

وکاربردهای بسیار زیاد دیگر را شامل می شود.

تفاوت NPT و BSP

بطور کلی با توجه به متفاوت بودن این دونوع رزوه امکان استفاده آنها به جای یکدیگر وجود نخواهد داشت اما با انجام تراشکاری دقیق امکان تغییر رزوه NPT  به BSPP وجود دارد که شرکت پخش فولاد ماهان با داشتن توان علمی و عملی مورد نیاز قابلیت ارائه خدمات تغییر رزوه را در مجموعه جهت صنعتگران گرامی خواهد داشت .

فولادآنلاین از سال ۱۳۷۲ مبادرت به تهیه ،توزیع و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت (پتروشیمی -پالایشگاهی و نیروگاهی)،ساختمانی و سایر صنایع
مرتبط نموده است .

این مجموعه با بهره گیری از پرسنل متخصص و اطلاعات به روز، پیشینه قابل قبولی در عرضه خدمات وپیشرفت صنعت کشور داراست و طیف وسیعی از خدمات
و ملزومات صنعتی و ساختمانی مورد نیاز کشورها را تامین می نماید.کلیه این تجهیزات دارای گواهینامه و تاییده نیز می باشد.
فولادآنلاین با بیش از ۱۶ سال تجربه در زمینه ساخت و تولید و واردات قطعات و تجهیزات صنعتی و ساختمانی و همچنین مشاوره در هنگام خرید قصد دارد
به منظور تامین نیازمشتریان اقلام تولیدی خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به منظور کاهش قیمت و اطمینان مشتریان
از نظر کیفیت کالا و استاندارد مربوطه در اختیار آنان قرار دهد.

نحوه تشخیص استاندراد رزوه ها :

اولین معیار برای شناسایی رزوه ، مخروطی و یا موازی بودن آن است. در استانداردهای BSPP ، UNF و استاندارد ایزومتریک رزوه ها به صورت موازی هستند.بنابراین اگر رزوه مورد نظر شما مورد نظر شما موازی بود جزو این استانداردهای BSPT و یا NPT می باشد.
محصولات قابل ارائه توسط این شرکت به شرح ذیل می باشد :

محصولات قابل ارائه توسط این شرکت به شرح ذیل می باشد :

فروش انواع کیت عایق

فروش INSULATION KIT

انواع لوله فولادی و استنلس با برند های :

TUBOS , MITTAL , ARCELOR MITTAL , INTERPIPE , SUMITOMO , NIPPON STEEL , MANESMANN , SANDVIK , BAOFENG , TPCO , HEBEI HUIKE , SLOK , UNILOK,

انواع اتصالات با برند های:

BENKAN BY BENEX , TECNOFORGE, ERNE FITTING, BOTHWELL , MEGA , JD , SLOK , VEE LOK , C LOK , PARKER , SWAGELOK , BONNY FORGE, TK BEND , F METAL , CHERO , ULMA , BKL ,

انواع فلنج با برند های:

MELESI , FAD , GALPERTI , BINDA GALPERTI , BENKAN , ULMA , MRG , ST&H , F METAL , CROWN , VIRAJ

انواع شیر آلات با برند های:

KTM , KITZ , BONNY FORGE , OMB VALVE, CHERO PIPING , DOUGLAS CHERO , KVC , JC , AIL , AUDCO , ORION , EBRO , MAW , GOODWIN , MASONEILAN , SEAMENS , HONEYWELL , JDV , NEWAY , KOKO , LVF
جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های ۸-۸۸۷۰۸۵۲۶ و یا پست الکترونیک : INFO@PFMAHAN.COM تماس حاصل فرمایید.

پخش فولاد ماهان تهران (سهامی خاص)

تلفن: ۸-۸۸۷۰۸۵۲۶

 

ایمیل: INFO@PFMAHAN.COM
وبسایت: WWW.PFMAHAN.COM ; WWW.PFMAHAN.IR