راحت تر مطالعه کنید اطلاعات محتوا
اطلاعات محتوا
تنظیمات صفحه
برند ها
تصویر پیدا نشد

شیر کشویی فولادی کلاس ۱۵۰

شیر کشویی کلاس ۱۵۰:

شیر کشویی کلاس ۱۵۰ یکی از پر فروش ترین مدل های این محصول می باشد که جنس بدنه آن معمولا از فولاد با گرید A216 GR.WCB با روش ریخته گری با تریم داخلی فولاد با پوشش ۱۳ درصد کرم با نوع اتصال فلنج کلاس ۱۵۰ مطابق استاندارد ASMEB16.5 برای کاربرهای مختلف استفاده می شوند.

شیر فلکه کشویی از جمله شیرهایی است که برای قطع و وصل جریان استفاده می شود. این نوع شیرها دارای فلکه ای هستند که با چرخش آن بصورت پاد ساعتگرد و ساعتگرد عمل باز و بسته شدن انجام می شود .شیر کشویی بیشتر در محل هایی به کار می روندکه بخواهند جریان سیال را به طور کامل بسته یا باز نمایند. از خواص این شیر میتوان به کم بودن افت فشار در طول آن اشاره نمود. به همین دلیل در سر راه لوله های با طول زیاد از این شیر فلکه استفاده می‌شود. نام دیگر این شیرآلات ، گیت ولو gate valve می باشد.

شیر فلکه کشویی فولادی کلاس ۱۵۰ از انواع پر مصرف در کلیه مصارف صنعتی بشمار می‌رود. این ولوها در سایزهای مختلف بسته به مکان مورد استفاده موجود هستندو همچنین می توانید قیمت شیر کشویی را در سایت فولاد آنلاین مشاهده نمایید. اتصال این شیرها به صورت فلنج انجام می‌پذیرد و آببندی توسط واشر گسکسیت میانی به راحتی انجام می‌پذیرد و در نهایت به وسیله STAD BOLT یا همان پیچ و مهره به یکدیگر متصل و محکم میگردند.

راهنمایی ! لطفا برای خرید محصولات روی قیمت محصول مورد نظر کلیلک کنید برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

سایز شیر کشویی فلنجدار کلاس 150
FLANGED GATE VALVE CL150
"215000000
"2-1/219000000
"335000000
"448000000
"562000000
"672000000
"888000000
"10150000000
"12205000000

شیر فلکه کشویی

یکی از مهمترین قسمتهایی که در یک سیستم انتقال سیال وجود دارد شیر آلات VALVES میباشند . بدون وجود شیرآلات امکان تنظیم و یا قطع و وصال جریان وجود نخواهد داشت. از انواع مختلف والو ها پر کاربرد ترین آنها عبارتند از :
۱٫ شیر کشویی GATE VALVE
۲٫ شیر توپی BALL VALVE
۳٫ شیر سوزنی GLOBE VALVE
۴٫ شیر یکطرفه CHECK VALVE

شیر کشویی GATE VALVE

عملکرد شیر فلکه کشویی کلاس ۱۵۰

 

شیر کشویی GATE VALVE یکی از پر مصرف ترین کنترل کننده های سیال در خطوط انتقال می باشد . کاربرد آن در قطع و وصل جریان و تا حدودی تنظیم دبی عبوری سیال می باشد. شیر فلکه کشویی یکی از پر مصرف ترین انواع شیر فلکه ها در مصارف صنعتی می باشد. این شیر فلکه ها در صنایعی مانند شیمیایی ، صنایع غذایی ، آب و فاضلاب ، پلاستیک و … کاربرد دارد. این شیرفلکه می تواند با توجه به ساختار خود مسیر را به طور کامل برای عبور سیالات باز و یا بسته نگه دارد.

مکانیسم عملکرد :

با داشتن یک دروازه WEDGE که به صورت کشویی با کمک STEM بالا و پایین رفته و با قرار گرفتن در مسیر سیال باعث قطع و وصل مسیر می گردند. باتوجه به ساختار کرمی شکل STEM باز و بسته شدن اینگونه شیر ها به آرامی بوده و جهت باز و بستن سریع و ناگهانی کاربرد نخواهند داشت لذا در خطوطی که نیاز به قطع و وصل زیادی ندارند گزینه مناسبی می باشد .

شیر کشویی به چند روش تولید می شود؟

شیرکشویی به دو روش فورجینگ و ریخته گری تولید می شوند. شیرآلات فولادی که به روش فورجینگ ساخته می شوند کیفیت بالاتری دارند و می توانند دما و فشار بسیار سیالات را تا حد زیادی تحمل کنند و استاندارد استفاده شده در آن ها ASTM  A105 می باشد اما انان که به روش ریخته گری تولید می شوند کیفیت پایین تری دارند و استاندارد ساخت آنها ASTM A216 می باشد.

شیر فلکه فولادی کلاس ۱۵۰ :

شیر کشویی کلاس ۱۵۰ یکی از پر فروش ترین مدل های این محصول می باشد که جنس بدنه آن معمولا از فولاد با گرید A216 GR.WCB با روش ریخته گری با تریم داخلی فولاد با پوشش ۱۳ درصد کرم با نوع اتصال فلنج کلاس ۱۵۰ مطابق استاندارد ASMEB16.5 برای کاربرهای مختلف استفاده می شوند.

مشخصات شیر فلکه ۱۵۰

شیرآلات فولادی فلنجدار کلاس ۱۵۰ در برندهای مختلفی تولید وعرضه میگردند وعمدتا به صورت وارداتی و از مقصد چین وارد کشور میشوند .این شیرها در برندهای KITZ .NIPPON.ORION .PV با متریال A 216 تولید و عرضه میشوند که از کیفیت خوبی نیز برخوردار میباشند.

اجزاء شیر کشویی GATE VALVE:

سرفلکه (Handwheel): باز و بسته کردن این مدل از شیر ها اکثراً از طریق سر فلکه و یا Handwheel انجام می شود. استفاده از اکت های بادی و برقی بر روی این مدل از شیرها رایج نمی باشد.
بدنه (Body): بدنه قسمتی از شیر است که به سایر اقلام و تجهیزات وصل می شود. این اتصال عموماً از طریق نوع فلنچ، دنده و یا جوش می­باشد.
بونت (Bonnet): قسمتی از شیر است که قسمت های متحرک شیر درون آن قرار دارند و به بدنه عموماً از طریق پیچ وصل می شود.
تریم (Trim): به مجموعه دیسک، استم، و سیت رینگ های (Seat Ring) یک شیر کشویی، Trim آن شیر می­گویند.

انواع WEGDE

مشخصات شیر فلکه ۱۵۰

بسته به فشار و دما و نوع سیال انواع مختلفی از WEDGE در اینگونه والوها کاربرد دارد که متداول ترین آنها عبارتند از :
• تیغه صلب (Solid Wedge)
رایج ترین و پرکاربرد ترین نوع لبه دیسک در شیرهای کشویی نوع صلب می­باشد که از سادگی و قدرت بالایی برخوردار است. شیری با این نوع از لبه تقریباً در هر حالت و موقعیتی می­تواند به خط وصل شود و همچنین و تقریباً برای هر نوع مایعی به کار می­رود. این نوع از لبه در واقع ساختمانی یک تکه دارد. لبه صلب برای جریان های توربلانس بسیار مناسب می باشد. استفاده از تیغه صلب معمولا تا ۲ اینچ متداول می باشد.
مزایای تیغه صلب (Solid Wedge)
۱٫ قابلیت تحمل فشار بالا
۲٫ هزینه ساخت پایین

• تیغه منعطف (Flexible Wedge)
در واقع این مدل از لبه شیر، تنها در مرکز دیسک به صورت صلب است و در سطوح خارجی تر و سطح تماس با سیت به صورت منعطف می باشد. در واقع یک دیسک یک تیکه می باشد که در محیط اطراف آن قسمت تو خالی وجود دارد که به منظور بهبود عملکرد دیسک در مواقعی که زاویه­ای بین سیت و دیسک به وجود می آید درست شده است.
مزایای تیغه منعطف (Flexible Wedge)
۱٫ قابلیت کارکرد در دمای بالا تا حدود ۵۰۰ درجه سانتیگراد
۲٫ انعطاف در عملکرد
۳٫ عمر بالا
۴٫ کارکرد در رنج تغییر دمایی بالا
۵٫ وزن پایین در سایزهای بالا

انواع STEM

کاربرد شیرفلکه کشویی ۱۵۰

• شفت متحرک (RISING STEM)
در اینگونه والوها شفت به همراه دیسک بالا و پایین می آید و موقعیت والو را ازروی شفت میتوان تشخیص داد.

• شفت ثابت (NONRISING STEM)
در اینگونه والوها شفت در هنگام باز و بسته شدن در دیسک به صورت رزوه ای حرکت می کند . مورد استفاده آن در جایی که فظا برای حرکت شفت کم است مورد استفاده خواهد بود با این تفاوت که موقعیت والو را ازروی شفت نمیتوان تشخیص داد.

اصطلاحات رایج در شیرهای کشویی GATE VALVE

OS&Y : این واژه مخفف outside screw and yoke بوده که اصطلاحا به نوع کارکرد RISING STEM اشاره دارد.
BOLTED BONNET : درقسمت بالای والو جهت آب بندی شفت از پیچ و مهره استفاده می گردد. ابن نوع والو قبلیت تعمیر در خط را دارا می باشد.
WELDED BONNET : درقسمت بالای والو جهت آب بندی شفت به صورت جوش میباشد. والو به صورت یک تکه شده و دارای آب بندی نشتی صفر خواهد بود هرچند که قابلیت تعمیر نخواهد داشت.

API600 چیست:

استاندارد ابعاد و وزن والو ها در این استاندارد مشخص شده است.

ASME B16.34 چیست:

استاندارد ابعاد والو ها در این استاندارد مشخص شده است

شیر کشویی در سایز های “۲/۱ الی “۲۴ بوده و دارای کلاس کاری CL150 , PN16 الی CL1500 می باشد.

فولاد آنلاین این افتخار را دارد که با دارا بودن انبار استوک اتصالات جوشی در ایران پشتیبان نیاز صنعت در تامین این کالا باشد.

شما می توانید برای خرید vee lok از سایت فولاد آنلاین اقدام به خرید نمایید.

شیر فلکه کشویی فولادی در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

شیر فلکه کشویی فولادی، یکی از پرمصرف ترین انواع شیر فلکه ها در مصارف صنعتی است. این شیر فلکه در صنعت های مختلفی همچون؛ صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، صنایع آب و فاضلاب، صنایع کاغذ، صنایع پلاستیک و پتروشیمی، صنایع رنگ و غیره کاربرد دارد. این نوع شیر، بسته به مکان مورد استفاده در سایزهای مختلف تولید می شود. درواقع شیر فلکه کشویی فولادی می تواند با استفاده از ساختار خاص خود، مسیر را به طور کامل برای عبور سیالات باز یا بسته نگه دارد.

برند های قابل تامین به شرح ذیل خواهد بود :

• CAMERON
• VELAN
• JC VALVE
• AIL
• PK VALVE
• TYCO
• KITZ
• NIPPON
• ORION

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های ۸۸۷۲۷۵۶۹ و یا پست الکترونیک : INFO@FOULADONLINE.IR تماس حاصل فرمایید.

تلفن: ۸۸۷۲۷۵۶۹

وبسایت: ;WWW.FOULADONLINE.IR ;WWW.PFMAHAN.COM ; WWW.PFMAHAN.IR