راحت تر مطالعه کنید اطلاعات محتوا
اطلاعات محتوا
تنظیمات صفحه
برند ها
استاندارد فلنج

فلنج عینکی SPECTACLE BLIND

فلنج عینکی

به زبان ساده ارزانترین وسیله قطع و وصل در سیستم انتقال سیالات می باشد. به علت ساختار ساده و وزن کم در سیستمهای پلی تیلن بیشترین کاربرد را خواهند داشت. متریال متداول فلنج عینکی SPECTACLE BLINDS معمولا استنلس استیل می باشد.
بطور کلی برای جداسازی بخشی از یک سیستم لوله کشی (پایپ سیستم) به طور دائمی و موقت از فلنج عینکی استفاده می شود.
فلنج های عینکی از یک صفحه فلزی که به دو بخش با ضخامت برابر است ساخته می شوند.
معمولا دو دیسک این فلنج ها به وسیله یک تسمه از همان متریال به هم متصل می شوند.یکی از دیسک ها کور و دیگری رینگ است که به اندازه قطر فلنج مورد استفاده در سیستم است. در سایزهای کوچکتر دو فلنج به صورت یک تکه و از ورق برش میخورند.
فلنج عینکی در سیستمهایی مورد استفاده قرار می گیرد که مرتبا نیاز به جداسازی از سیستم دارند. معمولا یک فلنج عینکی از قسمت بازو رینگ مورد استفاده قرار می گیرد که جریان سیال در آن وجود دارد.زمانیکه از قسمت کور و بسته فلنج استفاده شود جریان سیال بسته می شود.
یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از فلنج عینکی نیاز به تعمیرات در بخشی از سیستم است که با باز کردن بولتها و چرخش فلنج می توان سمت مخالف استفاده کرد.

فلنج راکتی SPADES AND RING SPASERS

 

انواع فلنج

فلنج های راکتی دقیقا مشابه فلنج های عینکی هستند با این تفاوت که از هم جدا هستند.
فلنج راکتی در سیستمهایی مورد استفاده قرار می گیرند که معمولا نیاز به تعمیرات ندارند یا اینکه سایز لوله ها بسیار بزرگ است.برای همین استفاده از فلنج عینکی به دلیل سنگینی و سایز بزرگ مشکل است.برای حل این مشکل از فلنج راکتی استفاده میکنند.

استاندارد ابعادی فلنج عینکی و راکتی ASME B16.48 می باشد.

جهت دانلود استاندارد ASME B16.48 کلیک کنید.